Digikilta-hanke järjestää pelillisyyttä ja pelillistämistä käsittelevän seminaarin ystävänpäivänä Heurekassa. Luvassa on sekä asiantuntijapuheenvuoroja että työpajoja.
Aika: 14.2.2019 klo 8.30-15.45
Paikka: Heureka, Tiedepuisto 1, Vantaa [karttalinkki]
Ohjelma & aineistot
- 8.30 – 9.15 Tervetuloa – aamupalaa tarjolla Heurekan ruokasalissa
- 9.15 Auditorio
- 9.15 Seminaarin avaus – Maarit Nyqvist, tieto- ja viestintätekniikan asiantuntija, Vantaan kaupunki, Digikilta-hanke
- 9.30 Pelit ympärillämme – Mikko Meriläinen, pelitutkija, Tampereen yliopisto
- 10.10 Game On! Opetuksen pelillistäminen – Tomi Tolonen, luokanopettaja, asiantuntijaopettaja
- 10.40 Playful Learning – oppimista leikiten ja pelaten – Marjaana Kangas, yliopistonlehtori, Lapin yliopisto
- 11.10 – 11.30 WilmaGoesGaming – nuoret kyvyt pelillistäjinä – Jenny Widlund, Visma Oy
- 11.30 – 12.30 Lounas ja pelailua
- 12.30 Työpajat
- Pikakurssi opetuksen pelillistämiseen
Tomi Tolonen (luokanopettaja, asiantuntijaopettaja) ja Teppo Manninen (luokanopettaja, kuvaamataidon opettaja, asiantuntijaopettaja)
- Simulaattorit ammatillisessa koulutuksessa
Anssi Salmi (opettaja, Varia) - Pakohuonepelit opetuksessa
(Vantaan peruskoulujen tutoropettajia) - Mitä oppia peleistä fyysisen aktiivisuuden edistämiseksi varhaiskasvatuksessa?
Jani Heinonen (Vantaan Liikkuvan päiväkodin projektityöntekijä) ja Matilda Nikander
- Opetuksen pelillistäminen tekoälyn avulla
Teemu Laitinen, Almerin Ltd.
- Pikakurssi opetuksen pelillistämiseen
- 14.00 Kahvi
- 14.30 Työpajat jatkuvat
- 15.30 Digitaalinen peruskoulu 2018 -tutkimuksen tuloksia – Jarmo Viteli, tutkimusjohtaja, Tampereen yliopisto
- 15.40 Loppusanat ja palaute
- 15.45 Seminaari päättyy, game over!
Ilmoittautuminen
Tapahtuman osallistumismaksu on 55 € (alv 0 %) per henkilö. Hintaan sisältyy tapahtuman ohjelma sekä ruokailut. Mukaan mahtuu 60 ensimmäisenä ilmoittautunutta.
Yläpalkin kuva: Tuomas Puikkonen, CC BY 2.0